Gdański Ośrodek Sportu liderem projektu Baltic Pass Maritime Heritage Tours.

Z dumą informujemy, że właśnie wystartował nowy turystyczno-żeglarski projekt unijny, w ramach Programu Współpracy Transgranicznej „Południowy Bałtyk 2014-2020″. Jego liderem jest Gdański Ośrodek Sportu.

Loader

Projekt o nazwie „Baltic Pass – Maritime Heritage Tours”, ma m. in. odkrywać, definiować i oferować korzystanie z uroków Bałtyku i jego dziedzictwa morskiego. W tym przedsięwzięciu partnerują nam Niemcy (Hanseatic City of Rostock), Dania (Roskilde Business College), Szwecja (Simrishamn’s Scouts) i Litwa (Klaipeda University), a także partnerzy stowarzyszeni m. in. z Polski. Niedawno odbyło się spotkanie inauguracyjne, tzw. „Kick off Meeting”, a w dniu 25.01.2017 r. dyrektor GOS Leszek Paszkowski podpisał z Ministerstwem Rozwoju umowę o dofinansowanie.

Loader

– To kolejny projekt wspierany przez Unię Europejską, który realizujemy czerpiąc z bogatych tradycji morskich naszego miasta, wykorzystując nasze doświadczenie i atuty związane z położeniem Gdańska. Jestem przekonany, że realizacja projektu przyczyni się do popularyzacji turystyki żeglarskiej w obrębie południowego Bałtyku, a uczestniczący w nim nasz żaglowiec będzie wspaniałym „ambasadorem” Gdańska – podkreśla Leszek Paszkowski.

Wartość projektu to 1.252.403,80 euro, z czego dofinansowanie Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego to 1.018.621,23 euro. Partnerzy z Polski, Litwy i Niemiec objęci są 85 % dofinansowaniem, Dania i Szwecja 75%. Projekt zaczął swoje przygotowania pod koniec 2016 roku, a zakończy się w październiku 2019.

Loader

– Celem projektu jest stworzenie nowego produktu turystycznego w oparciu o wykorzystanie morskich tradycji i dziedzictwa regionu Południowego Bałtyku. Efektem szerokiej współpracy międzynarodowych środowisk żeglarskich, tour operatorów i innych podmiotów będzie katalog tras żeglarskich obsługiwanych przez tradycyjne żaglowce. Poszczególne propozycje tras będą zróżnicowane pod kątem docelowych grup odbiorców, długości rejsu czy liczby odwiedzanych atrakcji. W ramach projektu zaplanowano szereg konsultacji i spotkań dotyczących opracowywanej oferty rejsowej, rejsy testowe oraz badania ewaluacyjne. Powstały produkt będzie szeroko promowany zarówno lokalnie przez poszczególnych partnerów, jak i na arenie międzynarodowej w ramach kampanii promocyjnej przewidzianej na lata 2018/2019 – dodaje Aneta Polsakiewicz, kierownik projektu z GOS.

Loader

Oprócz produktu docelowego, już sam roboczy przebieg projektu, będzie angażował żywe dowody dziedzictwa morskiego Bałtyku, jakimi są piękne żaglowce w czynnej morskiej służbie, wśród nich m.in. „Generał Zaruski”, litewski „Brabander” czy szwedzki „Sarpen”.

Loader
Poprzedni slajd
Następny slajd
Loader

aplikacja

Wyszukaj na stronie

Anuluj wyszukiwanie
Translate »