Wraz z początkiem maja tego roku w gdańskich marinach na Szafarni, Wyspie Sobieszewskiej oraz Górkach Zachodnich do użytku wprowadzono Elektroniczny System Obsługi Klientów. Dzięki niemu praca bosmanów na trzech wymienionych przystaniach będzie łatwiejsza, szybsza i bardziej ekologiczna, ponieważ znacznie ograniczy zużycie, m.in. papieru.

Z pomyślnej implementacji ESOK zadowolony jest dyrektor GOS, Leszek Paszkowski.

Bardzo zależało nam na wprowadzeniu w życie tego projektu, jest on częścią szeroko prowadzonych działań proekologicznych zarówno Gdańskiego Ośrodka Sportu jak i Miasta Gdańska. Eliminujemy niepotrzebne zużycie materiałów, w tym przypadku chociażby papieru czy tonerów do drukarek. System powinien też przyczynić się do oszczędności czasu pracowników marin oraz szybszej obsługi klientów. Jest to projekt pilotażowy, a system jest przyjazny i skrojony na miarę GOSu. Jest też napisany w ten sposób, że nic nie stoi na przeszkodzie, żeby był rozpowszechniany w innych marinach na terenie całego kraju, tworząc ogólnopolską sieć – podkreśla dyrektor Gdańskiego Ośrodka Sportu, Leszek Paszkowski.

Dotychczas deklaracje postoju na marinach trzeba było drukować w kilku egzemplarzach, a także archiwizować kopie w fizycznej, papierowej formie przez okres pięciu lat. Teraz praktycznie cała dokumentacja prowadzona będzie drogą elektroniczną, a faktury będą drukowane na prośbę klientów. Program wyposażony jest w wiele praktycznych udogodnień, takich jak na przykład system automatycznych przypomnień i powiadomień, wysyłanych klientowi na skrzynkę mailową. Dodatkowo rosnąca baza danych będzie zintegrowana poprzez serwer, więc dane klientów z jednej mariny będą automatycznie dostępne także na dwóch kolejnych. W razie potrzeby nie trzeba będzie wprowadzać ich ponownie do systemu.

Gdański Ośrodek Sportu po raz kolejny pokazuje, że potrafi skutecznie wprowadzać w życie  innowacyjne systemy oraz programy proekologiczne. Tak było chociażby w przypadku wprowadzonego w 2021 roku systemu Elektronicznego Zarządzania Dokumentacją, który w krótkim czasie przyczynił się do znacznego ograniczenia zużycia papieru i materiałów do drukowania, przy okazji znacznie ułatwiając i przyspieszając obieg dokumentów w GOSie. Wiele wskazuje na to, że ESOK na gdańskich marinach zostanie wprowadzony do użytku równie pomyślnie.

aplikacja

Wyszukaj na stronie

Anuluj wyszukiwanie
Translate »