Wraz z początkiem maja tego roku na gdańskich marinach na Szafarni, Wyspie Sobieszewskiej, oraz Górkach Zachodnich do użytku wprowadzono Elektroniczny System Obsługi Klientów. Dzięki niemu praca bosmanów na trzech wymienionych przystaniach będzie łatwiejsza, szybsza i bardziej ekologiczna, ponieważ znacznie ograniczy zużycie, m.in. papieru.

Z pomyślnej implementacji ESOK zadowolony jest dyrektor GOS, Leszek Paszkowski.

Bardzo zależało nam na wprowadzeniu w życie tego projektu, jest on częścią szeroko prowadzonych działań proekologicznych zarówno Gdańskiego Ośrodka Sportu jak i Miasta Gdańska. Eliminujemy niepotrzebne zużycie materiałów, w tym przypadku chociażby papieru czy tonerów do drukarek. System powinien też przyczynić się do oszczędności czasu pracowników marin oraz szybszej obsługi klientów. Jest to projekt pilotażowy, a system jest przyjazny i skrojony na miarę GOSu. Jest też napisany w ten sposób, że nic nie stoi na przeszkodzie, żeby był rozpowszechniany w innych marinach na terenie całego kraju, tworząc ogólnopolską sieć – podkreśla dyrektor Gdańskiego Ośrodka Sportu, Leszek Paszkowski.

Dotychczas deklaracje postoju na marinach trzeba było drukować w kilku egzemplarzach, a także archiwizować kopie w fizycznej, papierowej formie przez okres pięciu lat. Teraz praktycznie cała dokumentacja prowadzona będzie drogą elektroniczną, a faktury będą drukowane na prośbę klientów. Program wyposażony jest w wiele praktycznych udogodnień, takich jak na przykład system automatycznych przypomnień i powiadomień, wysyłanych klientowi na skrzynkę mailową. Dodatkowo rosnąca baza danych będzie zintegrowana poprzez serwer, więc dane klientów z jednej mariny będą automatycznie dostępne także na dwóch kolejnych. W razie potrzeby nie trzeba będzie wprowadzać ich ponownie do systemu.

Gdański Ośrodek Sportu po raz kolejny pokazuje, że potrafi skutecznie wprowadzać w życie  innowacyjne systemy oraz programy proekologiczne. Tak było chociażby w przypadku wprowadzonego w 2021 roku systemu Elektronicznego Zarządzania Dokumentacją, który w krótkim czasie przyczynił się do znacznego ograniczenia zużycia papieru i materiałów do drukowania, przy okazji znacznie ułatwiając i przyspieszając obieg dokumentów w GOSie. Wiele wskazuje na to, że ESOK na gdańskich marinach zostanie wprowadzony do użytku równie pomyślnie.

aplikacja

Wyszukaj na stronie

Anuluj wyszukiwanie
Translate »